Kámen, nůžky, papír

28. února 2010 v 14:04 | Happy |  Hry
Waaaa :O Hrajete kámen, nůžky, papír proti počítači. (Což jsem naprogramoval. ) Máte šanci 1/3, že vyhrajete, 1/3 šanci, že prohrajete a 1/3 šanci, že to bude nerozhodně. Je to perfektně vyvážené, a dává to prostor taktice.

... Bohužel to ale nefunguje ve strategiích. Stejně, jako se někteří nitpickeři ptají, proč nedá kámen všechno, tak se já divím, proč ubere tank pěchotě 5 životů. Ok. je to kvůli balanci, protože by tankové armády daly všechno. Ale já tvrdím, že v okamžiku, kdy máte tolik tanků (které mohou stát třeba 10 krát víc), jste stejně vyhráli, pěchota nepěchota.

Je to prostě stupidní, když do nějakého vojáka Ryana našijete protipancéřovou střelu (která projede domem) a on se vám vysměje. T_T Stejně tak je dementní, když zmínění vojín Ryan vytáhne pušku, a ten tank vám začne pomalu ničit. (leda tak v scifi) Nemusí to být jenom druhá světová. Dejme si třeba antiku. Proč musí chlap s oštěpem vyhrávat proti koním a prohrávat proti jiným chlápkům s meči? Vždyť sparťané, ztělesnění oštěpů (a testosteronu), zmasakrovali Peršany, kteří se oháněly železnými klacíky. -_-

Ale to vám musím nejdřív popsat, jak funguje boj v normální strategii.
  • Kliknete "zaútočit" na objekt B (třeba vojín)
  • Objekt A (třeba tank) zkontroluje, jestli je v dostřelu, pokud ne, tak se přiblíží.
  • Objekt A nejdřív hodí virtuální kostku (nebo si vygeneruje číslo, to je jedno), jestli ho trefí, nebo ne. Jiná možnost není.
  • Přehraje se animace "Tank - vystřelit - trefit" nebo "tank - vystřelit - netrefit", ale pokud se netrefí, tak se nic nestane. Nemůže trefit poblíž stojícího vojáka, protože "virtuální" střela už minula, a tohle je jenom animace, která se přehrává.
  • Pokud ho má trefit, tak zkontroluje třídu objektu B (třeba třída - voják) - podle toho mu dá poškození. V tomhle případě se mu ubere 5 životů
  • Přehraje se animace "Vojín - trefen - tankem"
Celý boj je proto jenom statistika s pozlátky ve formě tanků a vojáků. U supreme commander to je jinak.
  • Kliknete "zaútočit" na objekt B (tentokrát robot)
  • Objekt A (Došla fantazie, zase tank) opět zkontroluje vzdálenost a přiblíží se.
  • Vypočítá trajektorii, a vystřelí. Střela je následně kompletně simulovaná (takže může trefit strom, nebo jiného robota, nebo třeba i vlastního tanka, který tam najede) Nikdo neví, kam dopadne a co udělá. Dokonce můžete dělostřelectvem omylem trefit letadlo. >=D ŽÁDNÁ DEMENTNÍ VIRTUÁLNÍ KOSTKA. <3
  • Pokud ho trefí, tak se robot vypaří, protože má mnohem menší pancíř.
Ten systém je sice směšně náročný na procesor, ale vyplatí se to. Boje jsou potom mnohem víc sexy. Co tímhle spamováním chci říct? Že potřebujeme víc vývojářů, jako Gas Powered Games (Supreme Commander).

Nadcházející Starcraft 2 je perfektní ukázka na kámen, nůžky, papír. Takové jsou dobré pro profesionální soutěže (ano, to existuje), kdy je všechno vyrovnané. Ale je to zábavné?

Absolutně ne.

To budu radši skutečně hrát kámen, nůžky, papír.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama