Mirror's Edge

16. února 2010 v 16:59 | Happy |  Hry
*Ew, už ji nemám, takže žádné screenshoty, sry T_T*

Ano, ta grafika přesně takhle vypadá, a hraje se to ještě líp. o_O

Při mém dlouhém čekání na AC2 jsem si vzpomněl na Mirror's Edge. (Jak jsem na tuhle pařbu mohl zapomenout? >_<)

Je to "střílečka" z vlastní osoby, vydaná v roce 2008 od EA. Jede na Unreal Enginu 3, který mám asociovaný s horami svalů (Fakt. Hlavní postavy tam jsou na steroidech. T_T) a špatnými, béčkovými vývojáři, které si ho kupují, protože sami si engine udělat nedokážou. (*Mumly mumly* Dark Void.)
EA a unreal engine 3 většinou nevěstí nic dobrého, ale tohle mě překvapilo, a to moc příjemně.

Příběh je o holce jménem Faith, která fakt dobře leze a která najde nějaké spiknutí... zzz. Normálně jsem u příběhů her docela pozorný, ale tohle bylo udělaný naprosto nudně. Cutscény mezi misemi jsou totiž dost hnusně naanimované, takže jsem je i přeskakoval a o příběh se vůbec nestaral. A vám doporučuji to dělat taky, serte na příběh. T_T

Hlavní je totiž to skákání, šplhání a trošililililinečku (1%) i to bojování. A přesně v tom absolutně holy-shit-ovsky vítězí. Základem je setrvačnost, na rozdíl od AC se potřebujete ke všemu rozběhnout. (a nemáte akceleraci z 0 na maximum během dvou vteřin) A. Je. To. Úplně. Boží. Příklad epična? Běháte pod kulometovou palbou z vrtulníku, skáčete přes plot, plynulým kopem odzbrojíte a zneškodníte fízla (Aniž byste se zastavili.) a zdrháte dál, jenom, abyste nezvládli skok mezi budovami a s odporným žuchnutím se rozmázli o chodník. Při tom jsem sebou trhnul v reálu. Vlastně jsem sebou trhal docela často, protože vás to skutečně vtáhne do hry. A to bojování? Ehm. Můžete sice hezký chvaty, ale na ozbrojené policisty jste většinou krátcí. O pistoli je sice můžete obrat tím, že si správně načasujete odzbrojování, ale kopat z rozběhu (A HLAVNĚ UTÍKAT) je lepší.

Faith totiž neumí střílet. Poněkud nechápe koncept střílení, kdy nemůžete pistoli držet jednou rukou a střílet z ní za běhu. Za tohle si autoři zaslouží respekt, důraz je pořád kladen především na běhání a skákání. ^^

Mirror's edge je v mnoha ohledech lepší, jak Assassins creed. Ok, sice tam není Altair, jeho sexy bílá kápě, atentáty, bojové náčiní, a třeba i civilisty, ale ten parkour je prostě perfektní. Žádný "Vylezukamchcidrženímjednohotlačítka." Má to také bombastičtější grafiku. Když koukáte, jak se plátno volně vlní na vzduchu a pak se z něj volně odtrhávají cáry (protože na vás jaksi furt střílí kulomet), tak to je slinotvorný zážitek. (A taky nezačne po půlce hry prudit repetivností. T_T)
(Dobře, AC a ME takhle nelze porovnávat, přece jenom každá hra má zakládá na jiném principu. U ME nemůžete splývat s davem, protože tam jaksi žádný dav není. Takže tady porovnávám jenom lezení na budovy, což, ač má AC bravurní animace, je u Mirror's Edge prostě úžasné. ._.)
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Gig | Web | 16. února 2010 v 17:31 | Reagovat

Mám chuť to vyzkoušet (har har >=D), ale bojím se ovládání, doteď jsem si pořádně nezvykla ani na WASD =( (brácha mi pořád opakuje, že "se ti na to ta ruka časem zdeformuje", ale to by nevypadalo hezky, když si uvědomíš, jak jsou ty tlačítka rozložený a jak na nich máš ruku =D)
Právě ta primitivnost "Vylezukamchcidrženímjednohotlačítka." (ano, zkopírovala jsem to, nechce se mi to opisovat =D) se mi na tom líbí, hej, jsem jenom holka, žádnej pařmen, nebyla jsem navržená na složitý ovládání her =D

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama