S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat

22. února 2010 v 11:23 | Happy |  Hry
Hra, která se s vámi nemazlí.
ošklivá grafika.

STALKER: CoP je třetí hra v trilogii, naštěstí nemusíte hrát předchozí díly. Bohužel je typicky ruská. Existují totiž dva typy ruských her: Hry, co vykrádají americké nápady a špatně je zpracují, a hry, které mají originální (mnohdy geniální) nápady a to následně rovněž špatně zpracují. STALKER je v druhé kategorii. T_T

Na jedné straně má úplně bombastické nové herní prvky a postavy jsou zajímavé. Na druhé to má odporný dabing (Dělali to snad 4 herci.), ošklivé cut-scény a místy se mluví rusky. (Mohli tam dát alespoň titulky. -_-) Dokonce i grafika je podobně rozpolcená. Jsou tam fotorealistické textury budov i odporné paskvily, ze kterých se mi chce zvracet.

Děj? Jako Majora Dektyarova vás pošlou do Zóny zjistit, proč jim ztroskotalo všech 6 vrtulníků, které tam poslali.

Sexy bouřka - když zahřmí, tak to jde cítit. (A vidět.)


A Zóna je takové nepříjemné místo, plné anomálií, radioaktivity, mutantů a ještě naštvaných lovců pokladů, co vás klidně taky odprásknou. A máte jenom pistoli a kalašnikov (s kterým nezabijete ani jednoho čokla). Na začátku hry potkáte skupinu stálkerů, která s vámi odmítá mluvit pokud máte vyndané zbraně. A nikdo mi neřekl, jak je zandat. Žádná pomocná bublinka s informacemi, prostě musíte jít do nastavení a kouknout se jak se zandavají. Ale to je nejmenší nepříjemnost. Jdeme dál. Najednou vám začne pípat radar a uvidíte vlnění ve vzduchu. Co to asi je?

*BUM*

*SMRT*

*NAHRÁNÍ POZICE*

Nejděte do míst, kde se vlní vzduch. Jsou to totiž anomálie. Existují různé, od elektrických, přes ohnivé po psychické a gravitační. Každá vás může bez problémů zabít. Detekovat je můžete pomocí šroubků. (Kterých máte nekonečno. ^^) Bohužel se v nich také vytvářejí artefakty (takže paradoxně musíte jít do míst, kde se vlní vzduch ._.), váš hlavní zdroj financí a nejzábavnější část hry. Vypadá to asi takhle: Celou dobu házíte šroubky, abyste zjistili, kde můžete projít. Poté sprintujete ve směru, kde by měl být artefakt (ale kde vás neusmaží/neroztrhá/neudusí anomálie) a zuřivě mačkáte F v zoufalé naději, že něco najdete a přitom nezhebnete. Dokonalé. Ale Zóna na vás nepřichystala jenom mutanty (například snorlax - odporný dělník, kterému splynula plynová maska s obličejem, nebo bloodsucker, který se dokáže zneviditelňovat) a anomálie. Jsou tu do třetice emise. To je taková vlna, která se objeví jednou za čas a všechno zabije. (Představte si, že jste bakterie na záchodové míse, a Zóna se vás snaží spláchnout. >=D) Zlikviduje i vás, pokud se nedostanete do krytu. Je to potom docela adrenalinová záležitost, když spolu s dalšími stálkery sprintujete do nejbližší chatičky a pak se koukáte, jak to jiní nezvládli a jednoduše chcípli. Prostě BOMBA. Přitom to vypadá jako přirozená součást Zóny a ne jako umělá píšovina, kterou tam museli vrazit kvůli hratelnosti.

*tady by měl být screenoshot anomálie*

Zóna je také zatraceně rozlehlá, po svých to trvá klidně i 10 minut. (To vše bez jediného nahrávání) Naštěstí existují stalkeři, kteří vás za poplatek někam dovedou. x_x Sice máte jakýstakýs příběh, ale hlavní důraz je na prozkoumávání Zóny a každodenní život. Skutečně můžete zapnout hru a jen tak si sbírat artefakty (Což by mohla být hra sama o sobě), procházet se Zónou a potkávat jiné stalkery nebo bandity a sledovat je, co dělají, případně jim i pomáhat. (byť je jich narozdíl od prvních dvou dílů podstatně méně) Při zapnutí hry ožívá Zóna s vámi.


Ok, bohužel ta hra není úplně perfektní. Ale, což mi vadí nejvíc, jsou to nepodstatné blbosti. Přidat grafika, pár dabérů a najít si lepšího distributora, tak by to nad ostatními RPG a střílečkami naprosto zvítězilo. STALKER má totiž něco, co dnešní hry nemají. A to duši. Osobitý styl. Zatímco jiné hry sází na vyzkoušené (a vlastně i nudné) technologie a postupy, aby je kupovali pořád stejní fanoušci (kteří jsou na to zvyklí), tak si STALKER razí vlastní cestu. Inovativní. Svěží. A rizikovou. Koho drbe, že v takovém Dark Void (*mumly mumly*) jsou všechny postavy nadabované, když jsou (ještě k tomu špatně) vykradené z učebnice pro stereotypy? Koho zajímá nejlepší grafika na světě, když má STALKER fungující svět s vlastním eko-systémem? Bohužel až moc lidí. A to je moc škoda.

Stalker je především syrová hra. Žádný tutorialy, žádné pomocné informace a žádná ručička, která by vás vedla. Je to jakási fiktivní simulace Zóny, která doopravdy žije. Stalkeři tam denně bojují, odpočívají, jí, hrají na kytaru a spolčují se na anomálie. Bandité je zase při návratu přepadávají ze zálohy a artefakty jim kradou, to všechno bez vaší přítomnosti. To je u jiných her naprosto nevídané, a stojí to za všechny útrapy a nepříjemnosti. Pokud budete ignorovat kostrbatou grafiku, debilní dabing, a celkovou nedodělanost, tak budete mít zábavu na týdny. Mít to o pár miliónů větší rozpočet, tak je to pařba století, to mi věřte. <3
 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Gig | Web | 22. února 2010 v 16:24 | Reagovat

Hej, o tom jsem myslím už od někoho slyšela...? Nebo spíš mi někdo říkal, že to hraje nějakej jeho kámoš, už nevím, ale fakt je mi to povědomý.
(Nebyl Snorlax nějakej odpornej Pokémon? >=D)

2 Happy | 22. února 2010 v 17:06 | Reagovat

Ewww Snork* >_<

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama