Supreme Commander 2

7. března 2010 v 16:14 | Happy |  Hry
Konečně to je tady. Pravděpodobně budou ti bigotní parchanti radši čekat na Starcraft 2 (Strčte si ho do ři.. -_-) a na SupCom2 nikdo nepomyslí, ale co. Je to pařba, velmi zábavná a inovativní pařba.

Pokračování nejepičtější strategie.... už není vůbec epické. Fakt. Oni to surově odepičtili. T_T
Už žádný půlhodinové stavění experimentálního děla. Teď stačí 2 minuty. Už žádné nadělání si do kalhot v okamžiku, kdy to dělo dostaví. Teď vám maximálně škrábne továrnu. Už žádné miliónové ceny. Teď stačí 2000. Už žádné techování. Teď to zvládne každý idiot. Už žádná směšně složitá ekonomika, u které si 90% lidí vylámalo zuby. Už žádný tucty různých druhů jednotek. Teď jich máte všeho všudy 10. Teď máme starcraftoidní sbírání surovin, jako úplně všechny ostatní strategie. Adoprdele.

Ale tím to nekončí. SupCom2 je asi první pokračování, které je ošklivější, jak originál. Zatímco dříve měly všechny jednotky chromitou barvu s proužkem vaší frakce, tak tady jsou nabarvené celé. Asi jako omalovánky. Ty textury jsou skoro komixovité. Dřív to byla syrová vojenská operace, teď to je všechno veselý a barevný. Už to není drsná scifi simulace války.
Jednička měla detailně vymodelované jednotky, kdežto jsou u dvojky o stupeň horší. Ok, sice mají hezčí (a simulovaný) efekty, ale pořád to nenahradí perfektně vymodelovaného spiderbota. T_T
Snížení kvality modelů je prý kvůli tomu, aby to spustili i nejhorší kompy. Což je, musím uznat, dobrý krok. Protože jednička se místy (8000 jednotek a víc) lagovala i mě.

To však není jediný důvod. Zjednodušení principu. Zrychlení hry. Zmenšení počtu jednotek. Snížení kvality. Roman čmuchá konzolisty. Shit. Jejich pravěký xbox360 by epičnost neutáhly, jejich dvě páčky by to nezvládly a jejich mozky by to nezpracovali. PROKLÍNÁM VÁS, XBOXKÁŘI. T_T Kvůli Vám mi zmasakrovali hru, která měla být spasitelem strategií. Teď z toho je konzoloidní paskvil. -_- Doufám, že jste šťastní. (A taky doufám, že s těmi páčkami trpíte.)

Tak. Dost negativismu, teď k pozitivním věcem.

Třeba experimentály. Ok, už nejsou epické jednotky, které dokáží sami zmasakrovat armádu, ale jsou pořád velcí a především originální. Bohužel se posunuli z "Cool a účelné" do "Prostě cool."
A je jich hodně:

Od krakena

přes děla, co střílí jednotky,
Všimněte si surovin nahoře. Zatímco v jedničce jste museli vyvážit příjem a výdaje (Tj. když postavíte tank, tak vám to ubere třeba tisíc v průběhu 100ti vteřin, takže to bude -10 za vteřinu), tak ve dvojce prostě těžíte a máte neomezenou zásobu. A když si něco koupíte, tak se vám to okamžitě odečte. Takže končí éra hardcore pařanů, co dopředu plánují základnu, aby se jim ekonomika nezasekla (častý jev), teď to zvládne skutečně každý.
po King Kriptory, které jsou doslova složené ze zbraní o_O

Dále tam jsou například obří létající mozky, nebo magnet, co přitahuje a ničí tanky. o_o
Můžete je mít v nějakých 10ti minutách ve hře, a podle toho jsou taky silní. Jsou zničitelné normálními jednotkami. T_T Prostě už nejsou epický. To samé platí o lodích. Zatímco dřív stály majland a byly zhruba to, co v reálu (velký statunový kusy železa, na kterých bylo fakt hodně zbraní a které vydrží fakt hodně), tak tady jsou z nich větší tanky co umí plout. (A u cybranů vylézt na zem a chodit po 6ti nohou >=D) To samé s letadly, nepotřebují palivo a prostě stojí ve vzduchu. Prostě to už není realistické. (V reáliích scifi) Je to, jako by byl Supreme Commander 1 simulace války, a Supreme Commander 2 simulace šarvátky.
Naštěstí tu je pořád masivní zoom, který je sice poněkud zbytečný na těsných mapách, ale nebýt ho, tak to už není Supreme Commander. A teď to hlavní. Nejúžasnější, nejgeniálnější vlastnost a přitom připadá jako samozřejmost. Pathfinding, neboli jak se pohybují jednotky. Za 16 let, co žiju, nedokázal nikdo udělat jednotky tak, aby se o sebe nezasekávali. NIKDO. A právě proto jsem z supcom2 skoro slintal. Tady se nikdy nezaseknou, je to tak krásně plynulý, až by člověk nevěřil, že to takhle nebylo vždycky. Hraje v tom roli nová technologie Flowfield. Nehrajte to kvůli jménu, nehrajte to kvůli experimentálním jednotkám, nehrajte to kvůli výzvě, nehrajte to, protože vám to píšu. Hrajte to kvůli tomu, že se tu nezasekávají tanky.

Sežerte si tohle, všechny ostatní strategie, co kdy vyšly ^_^ <3

Kampaň dělali ve spolupráci s Square Enix ( To je taková úžasná japonská firma, co udělala Final Fantasy) a proto je .. pořád nezajímavá. Myslím, že (skoro-)epické bitvy nejdou skloubit s příběhem a vztahy. SupCom2 to však zkusil, a místy pobavil, ale pro příběh hrajte Assassins Creed 2, fakt. T_T

Jak jsem řekl, nároky jsou směšně nízké (Spustil jsem to na svém notebooku.), jednotky ošklivé a formace geniální. Hra je barevná, veselá a hlavně plynulá, nikdy neškube. Kvůli konzolistům je poněkud zjednodušená a vůbec ne epická, jako originál, ale pořád je inovativní a hlavně zábavná. Ano. Zábavná. To je přece to hlavní, ne? Je jedno, že už není pro počítačové elitisty a hardcore stratégy. Je jedno, že všechny prvky z jedničky vysekaly. Je jedno, že tuhle hru hraje i nějaký dementní konzolista a vůbec to není epický, ono mě to prostě baví.
Takže kašlete na Starcraft 2 (to je jenom 12 let stará ošklivá předělávka) a hrajte Supreme Commander 2!
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Ryner | 22. února 2011 v 19:47 | Reagovat

Boužel ten nový  Flowfield se neda použít na strategie menších rozměru (řekněme takových co nemaj jednotky o pruměru 1,5 mm)protože oni prostě zaply bounce na 1...
Si to vem u tahový-ho CoHka by to vypadalo usměvavě. :)

2 Happy | Web | 22. února 2011 v 23:02 | Reagovat

Ano, je to na houby, když si na to zpětně vzpomínám. Taková zábava na jedno nainstalování.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama