Splinter cell: Conviction

9. května 2010 v 10:45 | Happy |  Hry
Splinter Cell: Conviction je špionážní stealth akce z pera slavného spisovatele Toma Clancyho (a jde to vidět). Bohužel, přes všechny své originální prvky, to má nepřehlédnutelné chybky, které to dosti kazí. 
conviction
Sam Fisher býval agentem Third Echelon. To je taková podnož NSA, která se zabývá vojenskou špionáží. Vždycky posílají jednoho bad ass agenta, který se někam proplíží, ukradne data a zase dostane pryč. Bez svědků. No, a Sam Fisher z nich byl nejlepší. Takový ten týpek, kterého se bojí rusové, když usínají. Byl také dosti loajální, když se na jejich příkazy infiltroval do teroristické buňky (a zabíjel civilisty). Těsně předtím mu někdo přejel dceru, takže už neměl moc smysl žít, a tak po zachránění světa odstoupil. Jednoho dne mu však jeho partnerka řekla, že dcera Sarah žije. Tím začalo jeho vyšetřování na vlastní pěst, při kterém odkryl konspiraci proti prezidentovi. Sam Fisher musí zničit organizaci, kterou sám pomáhal založit.

Conviction
Příběh je skvěle vyprávěn, a často se na zdi jakoby promítá text nebo video, což nám přibližuje Samovo myšlení. Pokud vás objeví, a vy se schováte, tak budou prohledávat vaši poslední pozici (kde efektně stojí váš duch), čehož můžete docela geniálně využít. (mina *mrk*) Nebo například máte černobílou obrazovku, když jste ve stínu. Je to úžasně vyřešené a vypadá to docela přirozeně.
Conviction 2
Jak se to hraje? Zpočátku dost ztuha. Musíte přebíhat z krytu do krytu, ale hra místy neregistruje použitelný kryt, takže tam prostě nemůžete. Na ovládání si je třeba zvykat, není tak intuitivní jako Assassins creed 2. Zhruba po dvou "misích" však budete mistrně přebíhat mezi kryty a zabíjet nepřátele ze stínu, aniž by si vás kdokoliv všiml. Pomáhá vám ještě systém mark&execute. Po zneškodnění rukama se vám nabije takový bonus, při kterém si můžete označit až 4 nepřátele, a ty pak okamžitě zabít. Na konci každé "mise" vyslýcháte jednoho padoucha, abyste se dostali dál v konspiracích. To jste uzavřeni v nějakém prostoru, kde máte různé interaktivní věci. Zmáčknutím c mu něco uděláte, podle toho, u čeho zrovna stojíte. Třeba mu rozbijete ciferník o záchodovou místu, nebo mu vrazíte hlavu do televize. Je to bohužel zábavné jenom napoprvé, kdy jste na záchodě. Jindy totiž bije do očí, že jste uzavřeni v čtverci (používání neviditelných zdí v 2010 je smutné) s interaktivními předměty. Také vyzdvihované "používání prostředí" si všimnete jenom v druhé misi, kdy sestřelíte lustr a všechny pobijete.  Kde AC2 vám nabízel přehršli možností, jak uspět, tak tady máte 5 sepertiček, které jsou víceméně identické. Máte EMP (které ničí světla), EMP granát (který ještě k tomu omračuje), flashbang (který JENOM omračuje), minikameru (která může dělat zvuk a vybouchnout), miniaturní minu (která může JENOM vybouchnout) a nakonec granát. Fakt originální.

Vlastně ta omezenost je ve více rovinách. Například nemůžete nikam skákat, ani lézt, pokud to zrovna není potrubí k tomu určené. Nanejvýš máte (opět v druhé misi) možnost vylézt z oknem a obejít je. Sice jsem nečekal free roam jako v AC2, ale trošku více svobody by ušlo, ne? Nebo třeba lidi. Kteří asi plní stejnou funkci, co sloupy. Nemůžete je nijak odstrčit, prostě překážejí v cestě. Bohužel nemají ani žádnou umělou inteligenci.

Graficky to je .. pěkné. Nějak ale nezachytili atmosféru města, takže to je spíše hodně ošklivá kulisa, než herní prvek. A to nemám rád.

Celkově to je, přes všechny geniální novoty, krok zpět. Nemáte ten pocit svobody. Všechno je po prvních dvou misích repetivní a nudné. Venkovní prostranství to nezachraňuje, naopak vám nevybíravě řekne "Tůdle, blbečku," když se budete neúspěšně snažit proplížit jinudy, než bylo plánováno, tím, že se prostě zaseknete o neviditelnou zeď. Celé je to takové zastaralé a zpátečnické.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Gig | Web | 9. května 2010 v 11:49 | Reagovat

Lol, budeš od teď všechno srovnávat s AC2? =D
Btw, Tom Clancy mi něco říká, Rainbow Six Vegas?

2 Happy | 9. května 2010 v 14:11 | Reagovat

No, víš, ono to obojí dělalo stejný studio - Ubisoft Montreal ^^ A jj, Tom Clancy's Rainbow six, Ghost Recon, Splinter Cell, EndWar a H.A.W.X.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama