Star Wars: Empire at War

6. května 2010 v 20:23 | Happy |  Hry
Star Wars: EaW je strategická hra. Nebo spíše 3 strategické hry v jednom. A právě díky tomu mi to místy připadá takové.. laciné. Dělí se na tři části - pozemní bitvy, vesmírné bitvy a ještě obří mapa kampaně. Dějově to je zhruba v období první trilogie, ale to je zhruba jedno.

Začněme vesmírnou částí. Říkali vám někdy, že je vesmír nekonečný? Tak to teda tůdle. Nejenom, že je jedna mapa směšně malá, ona je ještě 2D. T_T
Stavíte lodě, vylepšujete vaší základnu a obsazujete asteroidy, co vám dají suroviny. Sem tam se mihne Luke Skywalker (docela komické, když tam poletují dva) nebo Darth Vader ve své stíhačce, ale většinou stavíte korvety, fregaty a křižníky (od nejmenšího po největší). Samotná bojování je naprosto primitivní, a nemáte ten pocit, že to dění nějak ovlivňujete. Prostě se střílejí mezi sebou, dokud se jim neuberou štíty a životy, pak explodují. Na což ho postavíte znova. Nanejvýš zapnete tu jednu schopnost (u impéria zvýšení útoku, u rebelů zlepšení štítů), co má. 
Vešmíř
S malým množstvím hráčů tomu chybí epičnost, s velkým to je zase nepřehledná změť paprsků, kdy se vám lodě během vteřiny vypaří. Prostě to není vesmírná strategie, pokud by ty lodě přemodelovaly na tanky, tak bych nepoznal rozdíl.

...Což taky udělali. Zatímco byla vesmírná část alespoň průměrná zábava (Hej, tolik vesmirných strategií zase neexistuje), tak je pozemní část naprostá nehratelná sračka. Začíná to pěchotou, která je naprosto směšná. Skupinky devíti vojáků (které prostě NEMŮŽOU střílet za chůze) se v jednom okamžiku střílejí celou věčnost, než konečně jeden voják chcípne, v druhém okamžiku se najednou vypaří celé bataliony. Boje jsou naprosto retardované, nevyvážené a hlavně frustrující. Jednotky reagují zpomaleně, zasekávají se a občas prostě nechtějí střílet. 

Ono to nemá svůj styl, osobnost. (Jako třeba automaticky rozeznáte rozdíl mezi age of empires a takovým supreme commanderem, každá se hraje jinak, osobitě) Je to prostě odporný paskvil, který odmítám hrát. (A ještě k tomu przní značku star wars.)
Pozemno
Co poslední část? Ta docela ujde, byť nemá šťávu, jako v Rome Total War. Prostě obsazujete planety (tím, že hrajete nejprve vesmírnou, a pak pozemní část), následně je bráníte a opevňujete. Počítač (nebo druhý hráč) dělá to samé a vy se takto přetahujete o galaxii. Celkově to je spíš jenom lepidlo mezi vesmírnou a pozemní částí, ať se neřekne.
Galaxie
Graficky to je ošklivé. A to není stářím, mě se příčí ten styl nízkopolygonových (ehm.. nedetailních) modelů, který je tak typický pro Command and Conquer. Vesmírné lodě, které nemají zbraně (prostě se objevují paprsky z ničeho), ještě překousnu, ale pozemní bitvy mi vyrazily dech. Nechutné klouzavé animace vojáků, děsné zvuky laserů a pustá planina. To je spíše odbytá práce.

Celkově to je zklamání. Kdyby se soustředili jenom na vesmírné bitvy, tak by to teď byla klasika. (A ne námět pro naštvaný článek na blogu Vietnamce) Zní to suprově jako reklama (Nejdřív je porazíte ve vesmíru, a pak jim obsadíte planetu!), ale ono to nějak spolu nesouvisí, a hlavně to není zábava. I vesmírné bitvy záhy omrzí, kvůli nedostatku různých jednotek a možností. Ubohá Star Wars licence. Poučení? Když se snažíte dělat tři hry v jedné, tak nevyjde ani jedna.
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama