Mass Effect 2

26. září 2010 v 23:52 | Happy |  Hry

Holy shit.

MS1
Oh yeah.
Mass effect 2 je epická RPG/střílečka s nerdgasmickým množstvím scifi, sympatickými postavami a revolučními koncepty. No, a s MASIVNĚ epickým dějem. Celé to je koncentrované badass, které je skoro perfektní. Ať už dějově, délkově, graficky, či akčností. Po roku čekání jsem si to konečně koupil. (protože to dříve stálo 999 kč a mí rodiče se na mě divně koukali, když jsem si to koupil za 236 kč) Ono to má své (menší) chybky, ale o tom později.
MS2
Děj. Jste Velitel (nebo velitelka) Shephard, co zachránil galaxii před smrtonosnými Reapery. Jednou vás přepadne neznámá loď a celá posádka se musí evakuovat. Až na vás. Vy umřete. Naštěstí ne na dlouho. Vaše tělo chňapla poloteroristická organizace Cerberus, která má na srdci jenom pokrok lidstva za každou cenu (hlavně na úkor ostatních ras) a s pomocí projektu Lazarus (hezká biblická narážka) vás za hrozivé množství peněz obživí. Je to jedna z nejvíc badass scén vůbec. Úplně vás to fascinuje, co všechno dělali, aby ho spravili. Je to snad první scifi, kde jsem uvěřil, že lze znovuobživit člověka.
Teď s nimi spolupracujete ve vyšetřování mizení lidských kolonií v soustavě terminus. Stojí za tím rasa zvaná Collectoři (ehm, sběratelé nezní tak epicky) a vy je musíte zastavit. Jak? Prakticky sebevražednou misí na jejich uzemí. K tomu musíte sestavit tým ze specialistů a pořádně je zocelit, abyste co nejvíc zvýšili vaše šance. Díky tomu se s nimi seznamujete a případně jim můžete s něčím pomoct, než vyrazíte. Potkáváte tu staré přátele z prvního dílu i nové tváře, se všemi se postupně seznámíte a začnete je mít rádi. Takže budete ještě víc litovat, když budou postupně umírat. Zpočátku to je jenom divná banda lidí a mimozemšťanů na jedné (badass) lodi, ale ke konci už vypadáte na nejelitnější, nejvíc badass jednotku v galaxii, která je připravena kopat zadky úplně čemukoliv. *vložte epickou dramatickou hudbu*
MS3
Garrus, starý kámoš, který se ty dva roky po vaší smrti nudil, a tak začal střílet bandity. A dost jich naštval.
No, jak jsem řekl, ve finální misi se musíte různě rozhodovat, kdo co bude dělat, a podle těch rozhodnutí vaši přátelé můžou nebo nemusí zemřít. Pokud jste dobří, tak nemusí umřít nikdo. Pokud ne, tak třeba můžou umřít všichni, dokonce i vy. A to permanentně. Váš save nebudete moct nahrát v Mass Effectu 3. Já osobně tím zkoušel manipulovat a dával jedné postavě, co jsem neměl rád, vždycky co nejvíc nebezpečné úkoly, což se mi jednou nepovedlo a umřel mi můj kámoš. F*ck.

Všechny postavy jsou propracované s tunou dialogů a prostě většinu z nich BUDETE mít rádi. Každá ma svou osobitou minulost a motivaci jít s vámi, a každé si budete cenit. (no, až na jednu, ale to jsou osobní preference) Pokud jsou bioware v něčem špička, pak to jsou uvěřitelné a sympatické postavy. A epické děje.
MS4
Tolik slov a pořád nic o hratelnosti. Na rozdíl od jedničky to je dramaticky zakčněno, RPG prvky jsou osekané na nějakých 6 schopností po čtyřech úrovních, zkušenosti nedostáváte za zabíjení, ale za plnění úkolů a nekupujete zbraně. Místo toho máte globální upgrady za suroviny, které musíte vytěžit z planet. (Což je jediná nudná věc ve hře) Tohle by jiným hrám zlomilo vaz, ale ne tady. Tady se z toho stane badass střílečka, kdy běháte z krytu do krytu (Ano, tohle většinou nesnáším) a vzájemně se střílíte v adrenalinových přestřelkách. Naprosto vás to vtáhne do děje.


Máte buď aktivní schopnosti (což je v případě infiltrátora neviditelnost a jakýsi fireball), nebo pasivní schopnosti (různé druhy munic na různé situace. Ve hře jsou 3 různé ochrany - brnění, bariéra a štít - které musíte prorazit, abyste mohli nepřátele s konečnou platností zabít. Problém začíná, když má někdo dvě různé ochrany pod sebou) Můžete si dokonce pauznout hru a vydat spojencům (a sobě) příkazy na používaní schopností, ale je to celkem zbytečná věc, neboť máte všeho všudy dvě schopnosti a vaši spojenci je mohou používat automaticky. (No, a ještě mi přitom padala hra.)


Takže ano, většinu doby "jenom" běháte, kryjete se a střílíte. Čas od času použijete vaši schopnost. Dost lidem se zjednodušení RPG prvků nelíbilo, ale mě to dvakrát nevadilo. Přímo tu cítíte, jak do nepřátel naráží vaše kulky, a ne nějaké porovnávání statistik. Pokud trefíte nohu, tak je zkryplujete. Headshoty jsou.. headshoty. I to střílení je epický.
MS5
Ale teď k tomu úplně nejvíc badass. Konverzace. Jako v jedničce si můžete z palety vybrat to, co zhruba řekne, občas máte možnost použít extra zlou nebo extra hodnou možnost. Díky Bohu, že to je všechno profesionálně namluvené, je to radost to jenom poslouchat. (A kecá se tu fakt hodně.)

Ale teď tu je fantastický zvrat. Čas od času se objeví rychle značka buď pravého, nebo levého tlačítka myši (podle toho, jestli to je dobrá, nebo zlá věc) a MŮŽETE KOVNERZACI PŘERUŠIT NĚJAKOU AKCÍ, jako třeba vyhozením z okna parchanta, než dořekne větu. Nebo někomu dát pěstí. Či vyhrožovat lidem pistolí, aby vám dali, co chcete. Nebo je rovnou preventivně střelit. Anebo taky někoho rychle obejmout a utěšit, pokud jste hodní jako já. Tohle je naprosto revoluční a úžasný.

Podle rozhodnutí dostáváte buď body Ochránce, nebo Odpadlíka. Ochránce je diplomatický chránič práv všech bytostí, zatímco Odpadlík je docela pro-lidský nacionalistický dickus. Ale to neznamená, že jsem občas nedělal "odpadlické" možnosti. Je to o tom dělat, co si myslíte, že je správné. Jednotlivé body jsou na sobě nezávislé, můžete být zlej bastard co občas zachrání kotě, ale to nevymaže z povědomí, že jste zlej bastard. (v starších bioware hrách jste totiž mohli dobrými činy smazat ty špatné)
MS6
Hra dost dobře předstírá, že vaše rozhodnutí něco znamenají. Pokud nahrajete uloženou pozici z prvního dílu, tak vám občas přijdou děkovné emaily od lidí (a občas až ras), co jste zachránili. Takové věci docela zahřejí u srdce. A finální rozhodnutí je hrozně těžké, nemáte tušení, jestli to, co jste udělali, je správné. Tady není o nějaké +5 body ochránce, tady je na vlásku osud galaxie. A to rozhodnutí se projeví až v třetím dílu. Argh. Netuším, jestli bylo mé rozhodnutí správné, ale udělal jsem to pro dobro lidstva. Snad se to v trojce nezvrtne.

Graficky to je naprosto úžasný. Ten ošklivý, starý unreal 3 engine tu vypadá skvěle. (Až na tekutiny, vždycky, když do sebe vklopili vodku, mi začalo být špatně) Perfektně zvládne konverzace přímo ve hře, a ne nějaké speciální filmečky, které se místo nich museli přehrávat. Fyziku to má taky fajn, hlavně s schopnostmi ovlivňující gravitaci. A ty designy brnění vypadají badass, na rozdíl od jedničky, kdy občas připomínali kombinaci skafandu a pyžama. Prostě naprostá špička.

Celkově to je vrchol východních RPGček. Ten důraz na konverzace a následky vašich rozhodnutí je naprosto udivující. Všechno to badass akční střílení je jenom slaďoučký bonus k tomu. Ale hlavně tu prozkoumáváme naprosto nový fascinující vesmír. Skoro bych řekl, že to je jako když se popisovalo prostředí starwars, jenom mnohem propracovanější. Řeší se tu všechny rasy, jejich tělová stavba, schopnosti, historie, vývoj, uspořádání, vojenství, náboženství, ideologie a nakonec i vzájemné politické vztahy. Jsou hrozně různorodé, od vojenské diktatury po diplomacie. Dokonce tu máte mezirasové vtipy a romance. (A fascinující mimozemské adaptace Hamleta) Ale jsou tu okecané i skoro všechny použité technologie. Prostě hrozně, hrozně moc hardcore scifi materiálu. HOLY SHIT. *nerdgasmus*

Dodatek:
Ačkoliv má česká lokalizace občas chybu v titulcích, tak si to koukejte za 236 kč koupit!
Dodatek 2:
Ne, už máte smůlu, stojí to teď 474 kč. T_T
Dotatek 3:
Schválně si nechte zvýraznit (dejte ctrl + f) kolikrát jsem tu napsal badass.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Ryner | 17. února 2011 v 17:21 | Reagovat

Dohaje ja jsem to dohral před docela dobou a už si nepamatuju co jsem dal jako poslední rozhodnutí...navíc nemam save.

jinak si pamatuju že my umřeli dva lidi a to ta holohlava holka (pche koho to zajima) a grunt (u toho jsem se malem rozbrečel :D)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama