Call of Duty: Black Ops

14. listopadu 2010 v 0:44 | Happy |  Hry
COD1
Studio Treyarch není zrovna známé svou kvalitou. Call of duty: World at war byl přinejlepším průměrný. Ale tohle. Holy shit. Tohle je koncentrovaný "FUCK YEAH". Má do úžasnou kampaň s poutavým příběhem i frenetickou atmosférou. Je to dokonale hratelný. Vypadá to skvostně. Tímhle se Treyarch katapultoval mezi špičku.
COD 2
Děj. Je studená válka. Probouzíte se v zatuchlé místnosti s monitory. Vyslýchá vás muž za sklem. Všude vidíte čísla. Vzpomínáte si na různé mise a přitom postupně skládáte střípky informací a zjišťujete fascinující věci. (jste brainwashovaný schizofrenik co má imaginárního kamaráda) Tohle je docela zajímavé zpestření děje. Plynule přepínáte mezi prožíváním vzpomínek a čím dál tím zoufalejším výslechem. A ty vzpomínky jsou úplně epický. Hned první mise? Jdete zabít Fidela Castra. (samozřejmě jeho dvojníka) WOW. Druhá? Utíkáte ze sovětského pracovního tábora, a všude vidíte, jak vaši spoluvězni běhají proti kulometům a snaží se odlákat pozornost. To jsem už zadržoval slzu. Co potom? VIETNAM. Jakkoliv se mi příčilo střílet Vietnamce, bylo to skutečně dobře udělaný. Hlavně jste se mohli posrat strachy když jste lezli těmi těsnými tunely a vašemu kámošovi před vámi někdo ze stínu podřeže krk. Epické dobývání i obrana kopce. Všude kolem vás lítají kulky, každou chvíli něco exploduje nebo začne hořet. Je to neuvěřitelně atmosférický.

V tom ohledu byl Medal of honor úplně mrtvý. Tam jste si stáli v pohodlí a dávali jste všem headshoty. Skoro všechno kolem vás bylo nezničitelné. Nijak jste to neprožívali. Tady freneticky běháte kupředu a střílíte všechno, co se hne. Všude jsou třísky, cáry papíru a končetiny. (Pokud nepřítele trefíte dostatečně silným kalibrem tak mu můžete ustřelit končetinu, a přitom vidíte jednotlivé svaly. Holy shit.) Každá přestřelka je neuvěřitelně intenzivní. Prostě se pořád něco děje. Prostě filmová atmosféra.

COD4
COD5
Co tam ještě je? Boje v čínské čtvrti (konkrétně na střechách paneláků, vypadá to epicky), na lodi a v podmořské sovětské základně. Dokonce se krátce vrátíte do druhé světové. Dále různé infiltrace, kdy se plížíte a zabíjíte jenom nožem. Pak ještě různé honičky se vším možným. Motorka, auto, náklaďák, obrněný transportér a vrtulník. Prostě je toho spousta a všechno je zábavné a krásně variabilní. Každou chvíli jste v jiném prostředí. A celé to má epický konec i epický zvrat, kdy všechno začne zapadat dohromady. Dokonce vám bude líto, když se pro vás vaši parťáci obětují. Prostě áčková kampaň.
COD6
COD7
*Úsměvná vzpomínka* V Call of duty: World at war hrajete za Dimitrije, ruského hrdinu, který vedl finální útok na Reichtstag a zabodl tam sovětskou vlajku. No, a tady přesně TEN Dimitri má tu smůlu, že na něm vyzkouší hlavní padouch smrtící virus. Vidíte jak buší do skla a jak mu začínají praskat žíly a z obličeje mu vytéká průhledná tekutina. Pak umírá. Docela ironická smrt. Další jste na řadě vy. V tom okamžiku zaútočí britské komando. Spolubojovník se vás zeptá proti komu bojujete. Vy na to: "PROTI VŠEM!", nastražíte výbušniny a prostřílíte se hrdinsky ven. Celé to skončí obrovskou explozí. Prostě EPICKÝ.
Cod16
COD8
Ještě jsem se nedostal k hratelnosti. Máte typický systém "když-mě-střelí-tak-zrudne-obrazovka", který byl u Call of duty 2. Ach, ta nostalgie. Je tu jedna fajn inovace. Máte různé zbraně a jejich varianty. Například můžete mít AK47 s laserovou optikou, reflexní optikou, železnou optikou, infračervenou, plamenometem, granátometem, dvojitým zásobníkem, prodlouženým zásobníkem ... atd. Prostě každý má trochu jinou zbraň a vy si tak můžete výběr zbraní víc přizpůsobit vašemu stylu hraní. Tak není to přímo revoluční, ale je to moc příjemná inovace.
Jak jsem napsal nahoře, boje jsou intenzivní a zábavné. Tak nějak jste přímo "v tom". Kromě příjemných zpestření ve formě vozidel máte ještě plavání a bojování v Hazmat obleku, kdy vám postupně praská maska, která se logicky nemůže regenerovat. A až praskne úplně, tak inhalujete smrtící virus a v hrozivých křečích umřete. Nebo skáčete v ze střechy paneláku na druhou, po vzoru Mirror's Edge. Hra je také prošpikovaná akčními scénami, kdy máte zpomalený čas a musíte nepřítele zastřelit pistolí. Například při slaňování, nebo když otevřete dveře.

COD9
COD10K linearitě. Dobrá střílečka nemusí být nelineární. U dobré střílečky si toho nevšimnete. V tomhle ohledu je ta linearita zamaskovaná skvěle. Autoři si dali tu trošku snahy a neudělali to tak, že na vás nepřátelé někde čekají (a v okamžiku, kdy šlápnete na neviditelnou hranici, se proti vám rozběhnou), nebo se před vámi lacině spawnou. (když už, tak mají tu slušnost to udělat za rohem) Celé to vypadá velmi přirozeně.
COD12
COD11

Často jsem tu zmiňoval Medal of Honor. No. On byl taky propagován jako konkurent série Call of Duty. Ale kvalitativně je na úrovni laciných ruských her za 299kč, co máte v Tesku. (Přitom stojí 1000). Jejich kampaň byla odbytá, klišovitá a s ubohými hereckými výkony. Samotné střílení bylo nuda, a byli jste nuceni si všímat, že jste v jednom hrozivém tunelu s nezničitelnými překážkami. Vůbec jste nebyli uprostřed lítého boje. Většinu doby jste pohodlně ostřelovali a lehli si, když vás někdo trefil. Prostředí bylo jednotvárné. Střílení mrtvé. Prostě jste mechanicky šli z bodu A do bodu B, tam se ukryli a začali postupně střílet nepřátele, kteří k vám lacině přibíhali. A hra vám ještě musela zabraňovat k návratu tím, že jste různě padali z překážek nebo se za vámi zavírali dveře. Proč? Ne, že bych se chtěl vracet, ale proč to muselo být tak očividný? Hra byla dělaná na 2 enginy. Singleplayer byl v pravěkém, neinteraktivním Unreal 3 enginu (který ale taky dokáže kouzlit divy, pokud je dost upravený) a multiplayer měl svižný, bombastický frostbite engine. Nejenže to odbyli a udělali uboze lacině. Oni to ještě naschvál udělali v laciným enginu. Fuck. That. Shit.
COD13
Graficky to je bomba. Vypadalo to úžasně i na mém zastaralém počítači. Při explozím máte skutečně pocit, že něco exploduje. Všude něco lítá, omítka, kusy železa, třísky, končetiny, prostě přeplněné efekty. Je pastva pro oči, když letíte vrtulníkem a do něčeho střílíte raketami. Úplně překrásně se rozpadají. Po dvou přeletech pak nepřátelská loď skutečně hoří a je celá pokroucená. Ještě přidejte stylový halucinace (připomínající mix Assassins creed 2 a Matrix) s červenými čísly, krásnou džungli (hlavně se všemi těmi odlesky) a podvodní pasáž. A do toho epický soundtrack. Když nad vámi proletí formace stíhaček a začne hrát elektrická kytara, tak si řeknete "FUCK YEAH". Naprosto to přetíží vaše smysly. Audiovizuální orgie.
COD14
COD15
Celkově to je epická pařba. Stylová kampaň (která je víc, jak série přestřelek), filmová atmosféra, frenetická hratelnost. Variabilní prostředí, přizpůsobitelné zbraně. Výborná grafika. Krásný exploze. Detailní textury. Nejhorší na tom maximálně bylo, že se to sem tam zakuckalo, ale to bylo spíš mým počítačem. Má to dokonce zombie mód s vtipným úvodním filmečkem, kdy John F. Kennedy a Fidel Castro vytahují samopaly a kulomety v Pentagonu a začnou zabíjet zombie. Přitom parafrázují Kennedyho řeč proti komunistům takovým způsobem, že jsem se z toho málem složil na zem smíchy. Prostě to je výborná hra se vším všudy.
 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Gigilo | Web | 15. listopadu 2010 v 20:22 | Reagovat

To bylo vyčerpávající :D

2 Mio | Web | 19. listopadu 2010 v 14:45 | Reagovat

pls hlasni pro mě tu http://anime-syntia.blog.cz/1011/sonao-4-kolo jsem tam jako Mio

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama